HTML

Stoppolj!

A név világos, egy blog stopposoknak és érdeklődnek, sztorikkal, tippekkel, képekkel és sok minden mással!

Friss topikok

  • Pöttöm Forgószél: :) Nagyon élvezetes kis történet, tekintve, hogy Körmenden születtem eme rémes kisvárosban és Buda... (2011.04.26. 16:05) #2 Körmend '09
  • stoppoljonline: Szia! Mi vagyunk a www.stoppoljonline.ro, Erdély útitárskereső oldala. Szeretnénk veled felvenni... (2011.03.12. 08:44) Itt a tavasz!
  • bryan: Az elmúlt két hétben kétszer stoppoltam az m3-as miskolci mol kútjánál. először az első ember vett... (2009.10.11. 15:29) Beszámoló: Budapest-Miskolc-Sátoraljaújhely
  • StreetFighter: Köszi a véleményt, én is nagyon gondolkodtam azon, hogy esetleg maradnom kellene, de az M0-s nagyo... (2009.07.08. 16:22) Beszámoló: Alsóörs-Nyíregyháza(-Sátoraljaújhely)
  • venuswoman: "a körülmények nyomására Budapestig még vonattal jutottam" hahaha hagyjuk már :D (2009.07.08. 14:46) Beszámoló: Budapest-Sátoraljaújhely

Linkblog

2009.07.08. 16:42 StreetFighter

Beszámoló: Budapest-Balatonalmádi-Balatonfűzfő

Hát akkor pótoljuk az elmaradásokat, bár igazán nem sok mindent lehet írni egy ilyen egyszerű (?) kiruccanásról.

I. Budapest - M7/71 elágazás (Balatonakarattya)

Már az alsóörsi kalandnál is említettem, hogy legszívesebben stoppal mentem volna le a Balatonra, de akkor az eső meghiúsította a terveimet. Szerencsére ezzel most csak majdnem volt probléma, az ég rendkívül borult volt ugyan, de nem kezdett el esni az eső, így nyugodt körülmények között vághattam neki az útnak. A szokásos kelenföldi kört megjárva átsétáltam a pályaudvar aluljáróján, majd átmentem az M7-es feletti felüljárón és hamarosan meg is érkeztem a kiindulási pontomat jelentő Shell-kútra.

Nem igazán lepődtem meg azon, hogy egy kolégával találkoztam a benzinkút kijáratánál, le is spanoltam vele: fiatal külföldi srác volt, aki Bécsbe próbált eljutni - ez mondjuk azért annyira nem tűnt egyszerűnek. Vicces volt nézni a srác próbálkozásait, rengeteget mosolygott és könyörgött a 10-zel haladó autóknak, de a bécsi fuvarra elég sokat kellett várnia, végül kb. 40 perc elteltével könnyebbülhettünk meg mindketten.

Én tehát körülbelül 14.30 körül helyezkedtem el a stratégiai ponton, folytatva a srác által megkezdett könyörgést, ami bizony egész jól ment: 10 perc után egy a Balatonra tartó anya-lánya(!) páros vett fel. Sajnos ők a déli partot preferálták, így gyorsan utána kellett néznem a megfelelő kihajtónak, aminél külünösen vicces módon nem kanyarodott ki a fuvarom, csak letett a leállósávra. Azért köszi! :)

II. M7/71 elágazás (Balatonakarattya) - Balatonalmádi 

 

Az északi partot végigjáró 71-es utat 5 perc séta után értem el, és meglehetős elégedettséggel nyugtáztam a látottakat: lassú forgalmú keresztetződés, tele az autópályáról lehajtó nyaralókkal. Nem is lehetett volna rózsásabb a szitu: rögtön felvett egy nagyon nyugodt házaspár, akik az elkerülő utat elkerülve 50-nel hajtott végig a parton, de azért a végén csak kiraktam Almádiban a vasútállomásnál.

Nosza, gyorsan is hívtam vendéglátómat, hogy merrefele is van a ház, mire ő azt kérdezte, hogy melyik irányból jöttem be a városban. Mondtam, hogy Fűzfő felől. Ő erre csak annyit mondott, hogy "de hisz mi Fűzfőn vagyunk!". Hopp, hát ezt sikerült elnézni, így végigkocsikáztam Fűzfőn, ahelyett, hogy kiszálltam volna.

III. Balatonalmádi - Balatonfűzfő

 

Sajnos a Balaton-parti települések eléggé hosszan terjednek ki, így szó sem lehetett arról, hogy kisétáljak Almádi szélére - buszozni vagy vonatozni pláne nem volt kedvem, így újra kiraktam a hüvelykujjamat, ezúttal a másik irányba. Szerencsém ezúttal semhagyott el: 10 perc elteltével felvett 3 szimpatikus nyaraló és alig 5 perc múlva már meg is láttam a tógába öltözött embereket - tudtam, hogy megérkeztem. :)


Nagyobb térképre váltás

Az útvonal számokban:


1. szakasz
Budapest - M7/71 (Balatonvilágos) 84 km
14.40 -15.25 (45 perc)
Érintett utak: M7
Érintett megyék: Pest, Fejér, Veszprém

2. szakasz

M7/71 (Balatonvilágos) - Balatonalmádi 20 km
15.30 - 15.50 (20 perc)
Érintett utak: 71

3. szakasz

Balatonalmádi - Balatonfűzfő 6 km
16.00 - 16.05 (5 perc)
Érintett utak: 71

Összesen tehát:
Budapest - Balatonalmádi - Balatonfűzfő
110 km, 1 óra 25 perc


Egy kicsit mellékes információ, de gondoltam, csak a blogra tartozik, hogy a körmendes bejegyzésben már említett kollégám éppen Szlovéniában jár: tegnap 2 óra körül hívott fel, hogy adjam meg pontosan neki a már ismertett miskolci helyszínt és ma 3 körül érték el a szlovén határt - azt mondja, eléggé pechesek, de azért közel a cél, Szlovéniánál ugyanis nem mennek tovább. :)

 

Továbbra is várom az érdekesebbnél érdekesebb stoppos sztorikat a stoppolj@gmail.com címre, remélem hamarosan már szemezgethetek a levelek között!

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: budapest balaton beszámoló saját 2009


A bejegyzés trackback címe:

https://stoppolj.blog.hu/api/trackback/id/tr51234514

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása