HTML

Stoppolj!

A név világos, egy blog stopposoknak és érdeklődnek, sztorikkal, tippekkel, képekkel és sok minden mással!

Friss topikok

  • Pöttöm Forgószél: :) Nagyon élvezetes kis történet, tekintve, hogy Körmenden születtem eme rémes kisvárosban és Buda... (2011.04.26. 16:05) #2 Körmend '09
  • stoppoljonline: Szia! Mi vagyunk a www.stoppoljonline.ro, Erdély útitárskereső oldala. Szeretnénk veled felvenni... (2011.03.12. 08:44) Itt a tavasz!
  • bryan: Az elmúlt két hétben kétszer stoppoltam az m3-as miskolci mol kútjánál. először az első ember vett... (2009.10.11. 15:29) Beszámoló: Budapest-Miskolc-Sátoraljaújhely
  • StreetFighter: Köszi a véleményt, én is nagyon gondolkodtam azon, hogy esetleg maradnom kellene, de az M0-s nagyo... (2009.07.08. 16:22) Beszámoló: Alsóörs-Nyíregyháza(-Sátoraljaújhely)
  • venuswoman: "a körülmények nyomására Budapestig még vonattal jutottam" hahaha hagyjuk már :D (2009.07.08. 14:46) Beszámoló: Budapest-Sátoraljaújhely

Linkblog

2009.07.11. 00:00 StreetFighter

Beszámoló: Sátoraljaújhely-Budapest

Aki olvasta az eddigi bejegyzéseimet, az láthatta, hogy beszámolóim rendre arról szólnak, hogy miképp indulok el Budapestről kelet felé, így lassan ideje volt annak, hogy megfordítsam a menetirányt. Külön plusz volt az is, hogy elméletileg sokkal egyszerűbb a közlekedési gócpont felé stoppolni, hiszen egyre növekszik az oda tartó forgalom az út során - legalábbis ezzel nyugtattam magam, mikor délután 5-kor kiálltam az út szélére Sátoraljaújhely határában.

I. Sátoraljaújhely-Sárospatak

Az első fuvarért tulajdonképpen nem sokat tettem, hiszen ki sem raktam a kezem az egyedül utazó csaj láttán, de ő mégis megállt, alig 2-3 perc várakozás után úton is voltam. Igaz, hogy csak Sárospatakig tudott elvinni, de azért közben kiderült róla, hogy anno ő is stoppolt (milyen meglepő :)), egyszer egészen Manchesterig elstoppolt egyes-egyedül. Külön vicces, hogy megálltunk útközben, és amíg beugrott valamiért, a kocsiban hagyta a slusszkulcsot - persze, azért nem vittem el a kocsit, milyen stoppos lennék él?

II. Sárospatak-Tolcsvai elágazás


A sárospataki körforgalomnál állva továbbra is bizakodó voltam, de az elég ritka péntek délutáni forgalom nem különösebben dobott fel, több, mint 20 percet vártam, mire megállt az első autó. Amikor megtudtam, hogy csak kb. 10 km-rel arrébb tudnak vinni, hezitálni kezdtem, de aztán észrevedtem, hogy egy kedves exbarátnőm és édesanyja vettek fel - így viszont nem volt más választásom, mint beszállni. 

III. Tolcsvai elágazás - Szerencs

Bármennyire is kellemes volt az utazás, sajnos újra ki kellett szállnom, méghozzá egy elég kellemetlen helyen, hiszen lakott településektől távol, egy kis benzinkút után kezdtem el stoppolni a 37-es főút mentén. Nem hibáztattam az autósokat amiatt, hogy fél órán keresztül senki sem állt meg - 100-110-ről nyilván nem fékeznek le szívesen, még szerencse, hogy egy, a benzinkútról kiforduló autó megkönyörült rajtam. Három fiatal srác mellé ülhettem be, akik rekordtempóban repítettek el Szerencsre, és bizony ennyi idő alatt nem igazán tudtam eldönteni, hogy érdemes-e stoppolnom, vagy inkább vonatra kellene szállnom, ha aznap még Budapestre szerettem volnam jutni. 


Nagyobb térképre váltás

IV. Szerencs - Budapest

Végül úgy döntöttem, hogy kockáztatok, és kihagyom a vonatot - még csak 18.15 volt, ha 19.30-ig eljutok Miskolcra stoppal, akkor ott is fel tudok szállni legrosszabb esetben. Sajnos a fuvarom a város rossz végén rakott ki, így 10 percet kellett sétálnom ahhoz, hogy a megfelelő körforgalomhoz érjek és kb. 18.25-kor kezdtem el újra a stoppolást. 5 perc sem telt és máris lefékezett egy autó, én akkor még csak Miskolcot mondtam be úticélként, de pár perc után kiderült, hogy megvan a fuvarom Pestig, ugyanis megmentőm éppen a Balaton Soundra tartott - éljen! 

 

Innentől már végképp örömbódoccság volt az út, jót beszélgettem a szimpatikus redbullosközépvezetős sofőrömmel, a kedvenc számaim pörögtek a cd-ken és még a srác egyik haverjával is beszéltem telefonon, ő ugyanis nem hitte el, hogy B. tényleg felvett egy stoppost - mondjuk, nem meglepő, hiszen elmondása szerint én voltam az első stoppos, akit felvett. Végül, ahogy sofőröm megígérte, egy kicsit több, mint másfél óra alatt jutottunk fel Pestre, nyilván csak a belső sávot használva, és 20.20-kor már ki is szállhattam az Oktogonon. SIKER!

 

Az út számokban:
 

Sátoraljaújhely-Sárospatak 11 km
16.55-17.05 (10 perc)
Érintett utak: 37

Sárospatak-Tolcsvai elágazás 14 km
17.25-17.35 (10 perc)
Érintett utak: 37

Tolcsvai elágazás-Szerencs 25 km
18.00-18.15 (15 perc)
Érintett utak: 37

Szerencs-Budapest 206 km
18.30-20.20 (1 óra 50 perc)
Érintett utak: 37, 3, M30, M3
Érintett megyék: Borsod-Abaúj-Zemplén, Heves, Pest

Összesen tehát:
Sátoraljaújhely-Budapest
256 km, 3 óra 25 perc (átlagsebesség: 75 km/h)

 

Továbbra is várjuk a hasonlóan hasznos tippeket, illetve érdekes történeteket a stoppolj@blog.hu címre, és persze mától oda várjuk a trieszti út iránt érdeklődőket - higgyetek benne, nagyon jó lesz!

Szólj hozzá!

Címkék: budapest magyarország beszámoló saját 2009 sátoraljaújhely


A bejegyzés trackback címe:

https://stoppolj.blog.hu/api/trackback/id/tr441240656

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása