HTML

Stoppolj!

A név világos, egy blog stopposoknak és érdeklődnek, sztorikkal, tippekkel, képekkel és sok minden mással!

Friss topikok

  • Pöttöm Forgószél: :) Nagyon élvezetes kis történet, tekintve, hogy Körmenden születtem eme rémes kisvárosban és Buda... (2011.04.26. 16:05) #2 Körmend '09
  • stoppoljonline: Szia! Mi vagyunk a www.stoppoljonline.ro, Erdély útitárskereső oldala. Szeretnénk veled felvenni... (2011.03.12. 08:44) Itt a tavasz!
  • bryan: Az elmúlt két hétben kétszer stoppoltam az m3-as miskolci mol kútjánál. először az első ember vett... (2009.10.11. 15:29) Beszámoló: Budapest-Miskolc-Sátoraljaújhely
  • StreetFighter: Köszi a véleményt, én is nagyon gondolkodtam azon, hogy esetleg maradnom kellene, de az M0-s nagyo... (2009.07.08. 16:22) Beszámoló: Alsóörs-Nyíregyháza(-Sátoraljaújhely)
  • venuswoman: "a körülmények nyomására Budapestig még vonattal jutottam" hahaha hagyjuk már :D (2009.07.08. 14:46) Beszámoló: Budapest-Sátoraljaújhely

Linkblog

2009.07.10. 00:02 StreetFighter

Trieste Calling - Tervek

Büszkén mutatom be az 1JóStop Team és a Stoppolj blog ide közös gigaprojektjét, ami a fantasztikus Trieste Calling néven fog majd bekerülni a történelemkönyvekbe! Ez az eredeti tájékoztató szöveg, amit kettős céllal másoltam be ide! Egyrészt szeretném kikérni a hozzáértők tanácsát az útvonalválasztással kapcsolatban, másrészt érdeklődnék, hogy van-e valaki, akit érdekelne ez a kis kiruccanás?



Nem is kell igazán bonyolítani a történetet, a lényeg az, hogy szerény stopposcsapatunk a tavalyi krakkói történet után idén a fővároshoz legközelebb eső tengerpartot, pontosabban Trieszt városát veszi célba! Sajnos még nem tudom pontosan, hogy hányan vágunk neki a nagy útnak, de mindenképpen örvendetes lenne, ha azért párosan lennénk - a legvalószínűbb egyelőre az a verzió, hogy négyen, két párban indulunk el.


I. Az útvonalak


Az első és legfontosabb dolog természetesen az, hogy kiválasszuk a megfelelő útvonalat. Szerencsére Budapestről Triesztről rengetegen úton-módon le lehet jutni, de ezek közül mi három komoly útvonallal fogunk foglalkozni - sajnos a Google Maps az egyiket nem ismeri, de hát van élet a Google-n túl is... Lássuk tehát az alternatívákat!

A verzió
Budapest-Zágráb-Ljubljana-Trieszt 570 km


Nagyobb térképre váltás (az első az A, a második a B)
A Google Maps ezt az alternatívát dobja ki elsőnek, és ránézésre talán tényleg ez tűnik a legegyszerűbb és legértelműbb útnak - egyszerűen megindulunk délnyugat felé, a tenger irányába. Budapestről tehát az M7-esen csurognánk le Horvátországig, ahol előbb az A4-esen jutnánk el Zágrábig, majd onnan a rövidke A3-ason jutnánk el Szlovéniág, ahol Ljubjana érintésével az A1-es jutattna el minket a határig. Több szempontból is előnyös ez a verzió, hiszen egyrészt ez a legegyértelműbb, talán leggyorsabb (60 km/órás átlagtempóval számolva kevesebb, mint 10 óra alatt célhoz érnénk) útvonal, másrészt két fővárost is útba ejtünk, melyek remek találkozási, pihenési pontként szolgálnak. Hátrány viszont az, hogy Horvátországban még mindig nem érdemes vadkempingezni (igen, az aknák), ráadásul egyelőre nem találom az útlevelemet, ami lehet (biztos) problémákat okozna a horvát-szlovén határon.

Nézzük, milyen stopposwiki-szócikkek tartoznak ehhez a tervhez!
Magyarország (hitchability: average to good)
- Budapest
Horvátország (average to good)
- Zágráb
Szlovénia (good!)
- Ljubljana
Olaszország (average)
- Trieszt

B verzió
Budapest-Bécs-Graz-Ljubljana-Trieszt 700 km


Micsoda? Az Adriára Bécsen keresztül? Elsőre tényleg eléggé megdöbbentőnek tűnhet ez az útvonalterv, de jobban belegondolva azért nem is tűnik olyan nagy kerülőnek az ausztriai kiruccanás, elvileg 2-3 órával növelné a menetidőt. Az útvonalterv szerint Budapestről az M1-esen haladnánk nyugat felé, majd az osztrák autópályarendszeren suhannánk végig dél felé, Grazig az A2-esen, Graz után az A9-esen, egészen a szlovén határig, ahonnan az egész országot átszelő szlovén A1-esen jutnánk el Trieszt közelébe. A terv előnye az, hogy csak Schengenen belüli országokat érintünk, így akár határokon átívelő fuvarokban is bízhatunk, ráadásul a hosszabbnak tűnő menetidőt is kompenzálhatja az, hogy Ausztriában állítólag nagyon jól lehet stoppolni.

Magyarország (average to good)
Budapest
Ausztria (good to very good!!!)
- Bécs
- Graz
Szlovénia (good)
Ljubljana
Olaszország (average)
Trieszt

C verzió
Budapest-Lendva-Muraszombat-Maribor-Ljubljana-Trieszt 565 km



Nagyobb térképre váltás Ez tehát az a verzió, amit a drága Google Maps nem tud értelmezi - valószínűleg annak köszönhetően, hogy én egy kicsit többet olvastam a szlovén autópályakezelő honlapját, így már tudok arról, hogy a szlovén A5-ös pálya teljesen elkészült a magyar határig. Ez az útvonal is az M7-est követné, ám Horvátország helyett Szlovénia felé fordulnánk az M70-esen, majd Lendva környékén lépnénk át a határt és indulnánk meg a már említett A5-ösön Maribor, majd az A1-esen Ljubljana, majd Trieszt felé. A terv előnye és hátránya is egyben a Szlovénia-centrikusság, hiszen Magyarország és Olaszország között csak az alpesi mintaállamot érintetnénk, ami azt jelenti, hogy a viszonylag jobban kiszámítható belföldi forgalomra koncentrálhatnánk. Problémát jelenthet az, hogy az út középső szakaszáról hiányoznak a nagyvárosok, de mivel Attila expedíciója tegnap viszonylag könnyen lépte át a szlovén-magyar határt, mi is bízhatunk abban, hogy könnyedén eljuthatunk Mariborig.

Magyarország (average to good)
Budapest
Szlovénia (good!)
- Maribor
Ljubljana
Olaszország (average)
Trieszt

Itt van tehát a három lehetőség, melyek közül elég nehéz választani - mindháromnak megvannak a maga előnyei és hátrányai, úgyhogy örülnék, ha konstruktív vita alakulna ki ezzel kapcsolatban. Részemről én egyelőre a C verzió mellett állok, az A pedig tulajdonképpen nem is jöhet szóba, ha az indulásig nem szerzek útlevelet (amúgy szerzek), de mint már mondtam, mindenre nyitott vagyok. Mindenre, azt kivéve, hogy az egyes csapatok más útvonalat válasszanak - senkinek se hiányozna, ha Ausztriából kellene hívogatnunk Horvátországot, meg amúgy is, így fair a barátságos verseny. Amiben viszont abszolút benne vagyok, az az, hogy mondjuk visszafelé más útvonalon indulnánk el, felhasználva az odaúton szerzett tapasztalatokat.

II. Egyéb infók, ütemterv
 


Természetesen azért a stoppolás nem csak az útvonalról szól, úgyhogy azért leírnék pár egyéb infót is az úttal kapcsolatban. A felszereléssel kapcsolatban nem szeretnék sokat írni, a lényeg az, hogy hálózsák és polifoam legyen nálunk, hiszen nagyon valószínű, hogy többször is az út mentén vagy a város szélén fogunk megpróbálni elaludni. Kaja-pia témában is próbáljuk tartani a túra low-cost jellegét, rengeteget lehet azzal spórolni, hogy otthonról hozott okos májkrémkonzervekkel és puffasztott búzával lakunk jól, ráadásul a hátizsákunk is egyre könnyebb lesz idővel.

Ami a legkellemetlenebb az egészben, az az, hogy pontos időrendet dátumokkal a stoppolás jellegéből kifolyólag nem tudok adni, de azért tudjátok mit, megpróbálom. Elméletileg tehát július 22-én, szerdán délben fogunk elindulni a Deák téri találkozási pontról, de ez azért erősen függ attól, hogy az esetlegesen keletebbről induló kollégák mikorra jutnak fel Pestre - én speciel Dunaföldvárról fogok érkezni.
Reálisan nézve semmi akadálya sincs annak, hogy akár már szerda este Triesztbe érjünk, de azért sokkal valószínűbb az, hogy valamelyik köztes nagyvárosban, Mariborban, Ljubljanában, Zágrágban fogunk várost nézni és éjszakázni, majd onnan indulunk tovább 23-án Trieszt felé.
23-ára azért mindenképpen meg fogunk tudni érkezni, majd időnktől függően fogjuk tudni elfoglalni magunkat - szállásunk elvileg a CouchSurfingnek köszönhetően nagyon-nagyon kényelmes lesz (azonban jó lenne tudni, hogy hányan megyünk).
24-én elvileg szabadnapunk van, igény szerint kihasználhatjuk a lehetőséget arra, hogy Velence már csak 160 km - akár stoppal, akár tömegközlekedéssel könnyen eljuthatunk a városban.
Terv szerint 25-én reggel indulnánk vissza valamelyik útvonalon Magyarország felé, a pontos érkezésről pedig már végképp nem tudok semmit mondani: legkésőbb 26-ára mindannyian otthon leszünk! ÉLJEN!

Bármi kérdés, óhajsóhaj, keressetek engem!


Útvonaltipped van? 22-én le kell vinned a céges kocsit Triesztbe? Te is stoppolnád egy jót? Kommentelj vagy írj a stoppolj@gmail.com címre, nem bánod meg!

Szólj hozzá!

Címkék: magyarország horvátország ausztria szlovénia olaszország saját tippek 2009 terv


A bejegyzés trackback címe:

https://stoppolj.blog.hu/api/trackback/id/tr401237527

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása